Szczegółowe dane komórki
Do zadań stanowiska ds. księgowości podatkowej należy:
1. Prowadzenie rachunkowości podatkowej w zakresie podatków, których organem podatkowym jest Wójt Gminy.
2. Kontrola finansowo-rachunkowa sołtysów i inkasentów w zakresie pobierania podatków i opłat od ludności.
3. Wydawanie decyzji o odpowiedzialności osób trzecich.
4. Dokonywanie, co najmniej w okresach kwartalnych właściwej oceny likwidacji zaległości podatkowych i podejmowanie działań celem ich zmniejszenia.
5. Wystawiane upomnień z tytułu nieuregulowanych należności podatkowych i opracowywanie tytułów wykonawczych.
6. Rozliczanie sołtysów i inkasentów posiadających kwitariusz K-103.
7. Sporządzanie list wypłat sołtysom za inkaso należności podatkowych.
8. Prowadzenie kartotek analitycznych do czynszów, opłat za lokale mieszkalne, których administratorem jest Urząd Gminy.
9. Wystawiane pokwitowań na wpłaty dokonywane w kasie Urzędu Gminy.
10. Realizacja dochodów budżetu gminy z tytułu czynszów i opłat za wynajem lokali, użytkowanie mienia komunalnego, dzierżawę i wydobywanie kopalin.