Szczegółowe dane komórki
Do zadań stanowiska ds. wymiaru zobowiązań pieniężnych należy:
1. Dokonywanie wymiaru zobowiązań pieniężnych oraz podatków i opłat lokalnych.
2. Przygotowywanie decyzji dotyczących stosowanych zwolnień, obniżeń, ulg i zwolnień.
3. Prowadzenie ewidencji zwolnień umorzeń i ulg.
4. Prowadzenie i aktualizacja wszelkiej dokumentacji podatkowej związanej z wymiarem zobowiązań pieniężnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych i prawnych.
5. Przygotowywanie materiałów do odwołań od wymiaru zobowiązań podatkowych i opłat
i przekazywanie ich do II instancji.
6. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym.
7. Prowadzenie wstępnych prac kalkulacyjnych przy ustalaniu projektów budżetu z podatków i opłat.
8. Przenoszenie odpowiedzialności za zobowiązania podatkowe na osoby trzecie oraz załatwianie spraw z tego zakresu.
9. Prowadzenie księgowości wpłat podatku od środków transportowych.
10. Przeprowadzanie kontroli jednostek gospodarki uspołecznionej i osób fizycznych w zakresie prawidłowości rozliczenia podatku rolnego, leśnego, podatku od środków transportowych i podatku od nieruchomości.
11. Ewidencja dobrowolnych wpłat na budowę inwestycji z udziałem mieszkańców.
12. Ewidencja środków trwałych i wyposażenia.
13. Rozliczanie inwentaryzacji.