Szczegółowe dane komórki
Do zadań stanowiska ds. gospodarki ziemią, mieniem komunalnym i ogólno-rolnych należy:
1. Koordynowanie obrotu materiału hodowlanego zwierząt i zapewnienie właściwej organizacji kontrolowanego rozrodu o oceny użyteczności.
2. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie zwierząt.
3. Współpraca ze służbami weterynaryjnymi w zakresie zwalczania chorób zwierząt.
4. Koordynacja spraw związanych ze znakowaniem zwierząt gospodarskich.
5. Realizacja zadań w zakresie leśnictwa, łowiectwa, zadrzewień oraz nadzór nad lasami niepaństwowymi.
6. Prowadzenie spraw w zakresie kontroli i nadzoru nad uprawą maku i konopi – wydanie zezwoleń na uprawę.
7. Współpraca z Państwową Inspekcją Ochrony Roślin w zakresie zwalczania chorób
i szkodników w uprawach i nasadzeniach.
8. Wydawanie zezwoleń i naliczanie opłat za usuniecie drzew i krzewów.
9. Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu działki wynikającym z planu zagospodarowania przestrzennego gminy.
10. Prowadzenie spraw z zakresu zatwierdzania projektów podziału nieruchomości.
11. Współpraca z Biurem Geodezji Starostwa Powiatowego w Chełmie.
12. Obsługa systemu informatycznego ewidencji gruntów i budynków EGB III (kopia bazy danych) dla potrzeb własnych Urzędu.
13. Sporządzanie umów dzierżawnych na grunty i obiekty mienia gminnego oraz prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem tym mieniem.
14. Przygotowywanie decyzji wygaśnięciu zarządu i użytkowania.
15. Naliczanie opłat rocznych za użytkowanie wieczyste i zarząd.
16. Prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą nieruchomości i obiektów mienia komunalnego w drodze przetargu.
17. Załatwianie spraw z zakresu numeracji porządkowej nieruchomości.
18. Prowadzenie zadań związanych z przyjęciem gruntów do zasobów mienia komunalnego.
19. Prowadzenie spraw w zakresie wykonywania prawa pierwokupu.
20. Prowadzenie spraw związanych z podziałem administracyjnym gminy oraz ustaleń zmiany granic i nazw miejscowości.
21. Koordynacja oraz współpraca w zakresie organizacji i przeprowadzania spisu rolnego
z Urzędem Statystycznym i stanowiskami pracy w UG związanymi z tym zadaniem.
22. Współpraca w zakresie łąkarstwa i melioracji.
23. Współpraca Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego, Lubelską Izbą Rolniczą i Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w zakresie szkoleń, wdrożeń i upowszechniania postępu rolniczego.
24. Nadzór nad wspólnotami gruntowymi.
25. Koordynacja oraz współpraca w zakresie spraw związanych z gospodarką wodną (wydawanie pozwoleń wodno-prawnych).