Szczegółowe dane komórki
,
Sekretarz Gminy zapewnia warunki sprawnego działania i funkcjonowania Urzędu Gminy.
W szczególności do zadań Sekretarza Gminy należy:
1. Opracowywanie projektów struktury organizacyjnej Urzędu.
2. Opracowywanie projektów statutu i regulaminów organów gminy.
3. Organizowanie pracy Urzędu oraz nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem stanowisk pracy.
4. Koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne stanowiska pracy Urzędu.
5. Zapewnienie zgodności działania Urzędu z obowiązującymi przepisami prawa.
6. Kierowanie pracą Urzędu w czasie nieobecności Wójta i zastępcy Wójta.
7. Uczestniczenie w pracach komisji i Rady Gminy bez prawa głosowania.
8. Sprawowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej.
9. Prowadzenie rejestrów Uchwał Rady i aktów prawnych wydawanych przez Wójta.
10) Nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy w Urzędzie.
11) Przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawców w trybie art.951 § 1 Kodeksu cywilnego.
12. Zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie gminy.
13. Organizowanie współdziałania z sołectwami oraz jednostkami organizacyjnymi gminy.
14. Nadzorowanie terminowości załatwiania spraw obywateli przez Urząd.
15. Nadzorowanie spraw związanych z wyborami i referendami.
16. Sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad samodzielnymi stanowiskami pracy w Urzędzie.
17. Koordynacja i nadzór nad przepływem informacji o zmianach w przepisach prawnych dotyczących poszczególnych stanowisk.
18. Wydawanie wszelkich zaświadczeń i poświadczeń urzędowych.
19. Współorganizowanie uroczystości, świąt i imprez sportowych.
20. Nadzór nad rozpatrywaniem skarg i wniosków.
21. Inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników.
22. Organizowanie i przestrzeganie zasady terminowego i rzetelnego załatwiania spraw.
23. Archiwizowanie dokumentacji tworzonej na swoim stanowisku pracy.
24. Wykonywanie innych spraw zleconych przez Wójta.