Szczegółowe dane komórki
Do zadań na stanowisku ds. Urzędu Stanu Cywilnego, ewidencji ludności i oświaty należy w szczególności:
1) rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób;
2) sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego;
3) prowadzenie rejestru stanu cywilnego;
4) konserwacja i przechowywanie ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorowych;
5) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
6) współpraca z kościołami i innymi związkami wyznaniowymi;
7) prowadzenie rejestrów pism z klauzulą "Poufne i Zastrzeżone";
8) prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności;
9) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość;
10) nadzór nad placówkami oświatowymi gminy;
11) realizacja zadań wynikających z ustawy o systemie oświaty związanych z zadaniami gminy jako organu prowadzącego, w tym koordynowanie organizacji pracy szkół;
12) prowadzenie dokumentacji związanej z przyznawaniem stypendiów szkolnych;
13) realizacja zadań wynikających z Karty Nauczyciela, a w szczególności spraw dotyczących awansów zawodowych nauczycieli;
14) pełnienie funkcji Pełnomocnika ds. informacji niejawnych;
15) młodociani pracownicy.